دانلود پروژه بهینه سازی ترمودینامیکی موتور توربوجت با پسسوز توسط الگوریتم ژنتیک

دانلود پروژه بهینه سازی ترمودینامیکی موتور توربوجت با پسسوز توسط الگوریتم ژنتیک

اندازه: نامشخص

دسته بندی: - -

قیمت: 25000 تومان

تعداد نمایش: 18 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

به روز رسانی در: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود پروژه بهینه سازی ترمودینامیکی موتور توربوجت با پسسوز توسط الگوریتم ژنتیک

 

تعداد صفحات : ۱۱۹

فرمت: word

 

بهینه سازی در حل مسائل پیچیده و واقعی مهندسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این بهینه سازی به طور معمول میتواند با استفاده از قیود نامساوی یک تابع با چندین متغیر را مینیمم یا ماکزیمم سازد. به طور کلی فرآیند بهینه سازی به صورت پیدا کردن یک مجموعه از مقادیر برای یک بردار طراحی تعریف میگردد، که منجر به پیدا شدن یک مقدار بهینه از یک تابع هدف میشود. در مسائل بهینه سازی چند هدفه، چندین تابع هدف وجود دارد که باید به صورت گروهی و همزمان بهینه گردند.

در هواپیماهای جنگنده برای داشتن سرعتهای مافوق صوت، بایستی بر یک نیروی درگ شدید که در نزدیکی سرعت صوت اتفاق میافتد غلبه کرد. یک روش ساده برای فراهم نمودن نیروی رانش مورد نیاز برای غلبه بر این نیروی درگ، اضافه نمودن یک پسسوز به هسته موتور توربوجت میباشد. در توربوجت های معمولی هنگامی که گازهای خروجی از موتور خارج میشود، هنوز مقداری اکسیژن و سوخت مصرف نشده وجود دارد که در قسمت پس سوز با مشتعل ساختن دوباره این گازها و افزودن مقداری سوخت اضافه به آن، نیروی رانش را به طور قابل توجهی افزایش میدهند. مزیت استفاده از پسسوز افزایش نیروی رانش و عیب آن نیز مصرف بالای سوخت میباشد، که این امر موجب استفاده کوتاه مدت از این وسیله در موتور توربوجت شده است.اصطلاحا گفته میشود، زمانی که پسسوز روشن است موتور در حالت تر و زمانی که خاموش است در حالت خشک کار میکند.

دانلود پروژه بهینه سازی ترمودینامیکی موتور توربوجت با پسسوز توسط الگوریتم ژنتیک

در اینجا بهینه سازی ترمودینامیکی موتورهای توربوجت با پسسوز، با استفاده از الگوریتم ژنتیک چند هدفه و بر اساس مرتب سازی غیر برتر انجام شده است. نیروی جلوبرنده ویژه، مصرف ویژه سوخت، بازده حرارتی و بازده رانشی به عنوان توابع هدف و عدد ماخ، نسبت فشار کمپرسور، دمای ورودی توربین و دمای خروجی پسسوز نیز به عنوان متغیرهای طراحی در نظر گرفته شدهاند. از الگوریتم فوق ابتدا برای بهینه سازی ترکیبهای دوتایی از این توابع هدف و سپس برای بهینه سازی چهار تابع هدف همزمان استفاده گردیده است. نتایج نشان میدهد که جوابهایی که در حالت دو هدفی بدست میآیند، مرز جوابهای حاصل از بهینه سازی چهار هدفی میباشند، بنابراین بهینه سازی چهار هدفی، جوابهای بهینه ترمودینامیکی گسترده تری را از موتور توربوجت با پسسوز در اختیار طراح قرار میدهد.

 

 

دانلود در ادامه ….

 

پاسخ دهید