دانلود پروژه شبیه سازی ساختارهای هیبریدی پیل سوختی به منظور ارتقاء سرعت دینامیکی با MATLAB

دانلود پروژه شبیه سازی ساختارهای هیبریدی پیل سوختی به منظور ارتقاء سرعت دینامیکی با MATLAB

اندازه: نامشخص

دسته بندی: - -

قیمت: 50000 تومان

تعداد نمایش: 107 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

به روز رسانی در: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

دانلود پروژه شبیه سازی ساختارهای هیبریدی پیل سوختی به منظور ارتقاء سرعت دینامیکی با MATLAB

عنوان کامل پروژه:

پروژه مدل کردن و شبیه‌سازی ساختارهای هیبریدی پیل سوختی به منظور ارتقاء سرعت دینامیکی آن در هنگام استفاده الگوریتم ماکزیمم توان با استفاده از نرم افزار MATLAB

پروژه دارای فایل توضیحات با فرمت PDF + پاورپوینت ارائه + شبیه سازی با نرم افزار متلب می باشد

تعداد صفحات: ۱۵۰

فرمت توضیحات: PDF

فرمت شبیه سازی : mdl – سیمولینک

نرم افزار: Matlab

دانلود پروژه شبیه سازی ساختارهای هیبریدی پیل سوختی به منظور ارتقاء سرعت دینامیکی با MATLAB در این پروژه روند شبیه­‌سازی دینامیکی و استاتیکی پیل سوختی و طراحی سیستم ترکیبی پیل سوختی در نرم‌افزار سیمولینک MATLAB ( متلب ) مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا، یک مدل دینامیکی غیر خطی و چند ورودی-چند خروجی (MIMO) از پیل سوختی PEM با استفاده از مدارات الکتریکی ارائه شده است.

اثرات بار جفت لایه و خصوصیات ترمودینامیکی داخلی پیل سوختی در مدل مد نظر قرار گرفته است. پاسخ مدل در هر دو حوزه حالت ماندگار و حالت گذرا با استفاده از پاسخ‌های آزمایشگاهی یک پیل سوختی PEM 500 واتی معتبرسازی و تصدیق شده است.

این مدل می‌تواند در مطالعات مرتبط با کنترل پیل سوختی PEM مورد استفاده قرار گیرد. در مرحله دوم، الگوریتم ماکزیمم توان بر روی پیل سوختی پیاده‌سازی شده است. برای اعمال این الگوریتم از روش اغتشاش و مشاهده (P&O) استفاده شده است. با استفاده از این روش می­‌توان پیل سوختی را در نقطه‌­ای که بیشترین توان ممکن را تولید می­‌کند قرار داد.

در نتیجه راندمان پیل سوختی افزایش می‌یابد و این امر باعث جذابیت پیل سوختی از نقطه نظر اقتصادی می­‌شود. نتایج حاصل از شبیه‌سازی نشان دهنده تاثیر بسزای این الگوریتم بر روی کار پیل سوختی است. در انتها، با توجه به دینامیک ذاتی کند پیل سوختی، ادوات ذخیره­ ساز قدرت کمکی اضافی شامل ابرخازن و باتری به منظور بهبود عملکرد سیستم در حالت گذرا مورد استفاده قرار گرفته­‌اند. استفاده از ابرخازن و مبدل دو جهته می‌­تواند یک راه حل ممکن برای مشکل دینامیک کند سیستم پیل سوختی باشد. در این پروژه سیستم ترکیبی شامل پیل سوختی PEM، باتری و ابرخازن، با استفاده از نرم افزار MATLAB ( متلب ) طراحی و شبیه‌سازی شده است. نتایج حاصل از شبیه‌سازی نشان‌دهنده پاسخ مطلوب سیستم در حالت ماندگار و گذرا است.

سیستم پیل سوختی با توجه به بهره­‌وری انرژی بالا، انتشار اکسیدهای نیتروژن و گوگرد بسیار پایین، تولید صدای بسیار پایین و پاکی انرژی تولید شده، به عنوان یکی از نویدبخش‌­ترین منابع انرژی در نظر گرفته می­‌شود.

قابل حمل بودن مولدهای کوچک پیل سوختی، راندمان بالا و قابلیت استتار به علت حرارت پایین و تولید صدای ناچیز باعث جذابیت آن برای کاربردهای نظامی شده است.

دانلود پروژه شبیه سازی ساختارهای هیبریدی پیل سوختی به منظور ارتقاء سرعت دینامیکی با MATLAB

آنچه در شبیه‌سازی (MATLAB SIMULINK) خواهیم آموخت:

۱- ویژگی مدل ارائه شده برای پیل سوختی تطابق مطلوب آن در حالت دینامیکی با داده‌­های واقعی حاصل از آزمایش است.

۲- استفاده از ابرخازن پاسخ دینامیکی کند پیل سوختی را جبران می­کند و به نیازهای سریع بار هنگام تغییر مقدار آن پاسخ می­دهد.

۳- با استفاده از باتری می­توان توانی بیشتر از حداکثر توان تولیدی پیل سوختی را برای مدت چند ساعت و یا چند روز بسته به مقدار بار تامین کرد.

۴- الگوریتم ارائه شده باعث می‌­شود تا پیل سوختی در حالت ماکزیمم توان کار کند و سیستم ترکیبی از نظر اقتصادی جذاب­‌تر شود.

۵- ولتاژ دو سر بار قابل کنترل بوده و می‌توان مقدار آن را به دلخواه تعیین کرد. ولتاژ تعین شده در کسر کوچکی از ثانیه نشانده می‌­شود و تقریبا مستقل از تغیرات اندازه بار است.

 دانلود در ادامه

پاسخ دهید